Tietoa meistä

Mansen Eläkkeensaajat ry on virkeä ja toimiva yhdistys Tampereella. Se on perustettu vuonna 1974, jolloin yhdistyksen nimenä oli Tampereen Kunnalliset Eläkeläiset ry. Jäsenmäärän kasvaessa ja yhdistyksen liityttyä Eläkkeensaajien Keskusliitto EKL:ään, katsottiin jäsenistön keskuudessa tarpeelliseksi muuttaa yhdistyksen nimeä ja sääntöjä kotikaupunkimme mukaiseksi. Nimeksi valikoitui Mansen Eläkkeensaajat ry. Yhdistys on alusta asti järjestänyt sellaista kerhotoimintaa, joka kiinnostaa jäsenistöä. Nykyisin toimivia kerhoja ovat boccia, laulukuoro, yhteislaulut, senioritanssit, kaupunkikävelyt, miesten Nestorit-kerho sekä elinvoimaa naisille. Aiemmin on ollut myös askartelukerho, posliininmaalaus, tuohikerho, tietovisailut, kuntosali, vesijumppa, runo/lukukerho, käsityökerho, tuolijumppa ja keilailu.

Matkailu on ollut alusta asti kiintoisaa. Kotimaan lisäksi on matkailtu myös Pohjoismaissa sekä  Euroopassa. Monena syksynä on käyty Posiolla Livohkassa marjaretkellä.

Yhdistyksen täyttäessä 30 vuotta, niin silloinen Liiton puheenjohtaja Hilkka Häkkilä mainitsi puheessaan seuraavaa:
"Kunnissa pitäisi myös tasapuolisesti huomioida ja tukea sitä työtä, mitä eri eläkkeensaajajärjestöissä tehdään. Eläkkeensaajien yhdistysten toiminta ei ole yhtään sen vähempiarvoista, kuin esim. eri urheilujärjestöjenkään. Pitäisi viimeinkin ymmärtää se, että erilainen virkistys/sosiaalinen toiminta vähentää kunnissa monen ikäihmisen terveydenhoidon kustannuksia. Eri eläkejärjestöt ovat tässä toiminnassa olleet tiennäyttäjiä"

Kunniapuheenjohtaja Veikko Lahti